Avatar



Jag tycker faktiskt itne att den är så bra som alla säger. asså visst filmen är Mega bra gjord o så. men handling är för barnslig på nått sätt. om dom skulle ändrat handlingen lite så tycker jag nog att filmen skulle vart mycket bättre.
om det kommer en uppföljare som det sägs så tvekar jag på att den kommer bli bättre, uppföljare blir nästan alltid sämre. fast kommer nog ändå se den, för lite coola är dom ju.


Handling:
Avatar är historien om Jake Sully, spelad av Sam Worthington, som får i uppgift att mentalt styra en Avatar för att försöka lära sig mer om varelserna som lever i planeten Pandora, kallade Na'vi. Där möter han Neytiri, dottern till klanens hövdning som får i uppgift att lära Sully leva som en riktig Na'vi, en process som självklart skapar romantik dem emellan. Samtidigt planerar människorna att attackera Pandora i sin giriga jakt på värdefulla mineraler. Det leder Sully till ett svårt dilemma och måste välja mellan sin egen ras eller kvinnan och landet han lärt sig älska.

den får ändå 4 av 5 stjärnor av mig, eftersom den är så otroligt coolt gjord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0